Friday, August 29, 2008

pisau..

Suatu hari di tengah hutan.. ketika para pelajarsebuah universiti sedang melakukan penyelidikanterhadap tumbuhan hutan... Seorang pelajar senior yangjuga merupakan pemimpin kepada rombongan itu berjumpadengan sebuah pisau lipat di atas tanah.Menurut peraturan yang telah ditetapkan semasa membuatpenyelidikan didalam hutan.. sesiapa yang meninggalkanbarang penyelidikan didalam perjalanan akan dihukum.
Lalu pelajar Senior itu dengan mengambil pisau lipatdan menghimpunkan semua pelajar untuk tujuan menghukummana-mana siswa yang telah lalai meninggalkan pisaulipatnya."Siapa yang merasa kehilangan pisau lipat di tengahperjalanan tadi?" tanya pelajar senior itu..Tak ada seorang pun yang berani mengaku.. Kemudianpelajar senior itu menambah.."Ayuh cepat.. mengaku aje la,. lagipun sebenarnya sayasudah tahu siapa pemilik pisau lipat ini kerananamanya terukir di sini.. Tapi sayainginkan kejujuran kamu semua untuk mengaku!"Masih tidak ada jawaban dari para pelajar lain.."Kerana tidak ada yang dengan jujur mahu mengakuikesalahannya maka saya akan panggil namanya?!!!
"Pelajar2 masih lagi diam. Akhirnya pelajar senior itutidak dapat bersabar lagi.. lalu diambilnya pisaulipat tadi kemudian dengan lantang dia menyebut namapemilik pisau itu..."STAINLESS STEEL cepat keluar...!!!"

No comments: